25 juni

Dags att blogga lite igen nu och vad har hänt sen sist då tro... Hmm bloggade dagen innan jag åkte till Alanya så kan väl börja med att berätta lite snabbt om hur jag hade de där för er som inte vet..

Onsdagen den 4 juni började iaf med att min bror skjutsade mig till Matilda för att sen få skjuts av LärarJessica till Örebro flygplats. Hämtade upp Johanna inne i K-stad och senare väl i Örebro mötte vi upp Tesse som hade suttit oroligt o väntat på oss väldigt länge. Flyget lyfte 17.35 och sen när vi väl kom till vårt hotell var klockan nog typ halv 2 på natten och vi var jätte hungriga så vi tog o gick till en restaurang för att få i oss lite mat.
Dag 2 vart de solning i poolen och sen utgång på kvällen, vart kanske lite mycket med tanke på hur vi mådde dage 3 =/ Orkade med att sola på dagen iaf men nått mer röj än så vart de inte senare. På lördagen sen var de självklart solning och sen ut och åt och kollade på fotboll.. Började känna av lite smärta i halsen där på kvällen så det var väl mindre roligt. Sen vart jag då sjuk, feber, ännu mer ont i halsen och hade då också brännt mig ganska mkt. låg inne sönda och måndag men gick ut och var fotograf åt flickorna som hade så roligt i poolen, var lite trisst att bara stå på land på tisdagen, sista dagen innan vi skulle åka hem . men utgång på kvällen vart de och sverige spelade match så drag var de minsann :D
Sen var de då onsdag igen och hem skulle vi. var lite bakis då också så bussresan till flyget var lite jobbig.
Vädret var väl ganska bra. Var väldigt blåsigt så man knappt kunde bada i havet utan att typ dö, molnigt var det också till att börja med på dagarna men de sprack upp sen tillslut. Hmm ja orkar inte berätta mer.

När jag väl kom hem var de dags att fira studenter här hemma. och på kvällen var jag på nöjes på studentfest, gick dock hem tidigt eftersom jag skulle åka till Andreas 06.20 på fredagen. Så helgen tillbringade jag i Fagersta. Följde med A till jobbet på fredagen och sen vart de även lite fyrhjulskörning och finmidda i Västerås. =) 10 juni "fyllde" vi nämligen ett halvår men var ju dock inte hemma då så vi fick fira på helgen ist. Var på Streetrace i Hofors också och jag fick äntligen träffa Emelie igen. Var otroligt roligt! skjutsade även hem henne till Torsåker så vi fick se lite hur hon bodde och vart hon jobbade ;)
A och jag åkte tillbaka till K-stad på söndagen och kollade på Anna och Ida när de skulle på bal och på måndagen var vi o kollade på en lägenhet. Hann även med att fika med Elias så Andreas och han fick prata en hel del fiske...

Sen var de då dags att börja jobba. var nästan lite nervös nu när de var så länge sen sist :D Men det gick superbra och det var roligt att vara igång igen.

Helgen som var kom Andreas hit och midsommar firades med att åka hem till Schüssleder, Jocke och Viktor (Adam, jennie, Carro och Andersvar också där) Vi spelade spel, kubb och umgicks, 
Hmm vad hände mer då tro.. Jobbade på lördagen och Andreas var ute o fiskade med Adam. sen på söndagen hann vi med att springa runt på IKEA en snabbis innan vi skulle på bio. Var meningen att vi skulle se Sex and the city men fanns ju inga biljetter kvar som var bredvid varandra så vi såg på Hulken ist. Hoppas vi tar o ser på Sex and the city denna helgen ist.. :D

Då kommer snart den hegen då Andreas flyttar hit :D Ska bli så fruktansvärt underbart.. Äntligen slipper man åka typ 20 mil för att kunna få ha han i närheten och kunna mysa med honom varje dag. Längtar megamkt till helgen!!!

Har varit inne i stan med mamma mor och bror min idag. Var till tandläkaren först och sen gick vi i lite affärer och jag köpte mig ett par chinos, ett linne, en klännig, leggings, en kofta och sen fick jag ett armband utav mamma. Blev även att vi införskaffade oss nya wakeboardbindningar, två ringar som vi ska ha efter båten, lina till dom och en pump, jag och mamma köpte även nya tofflor och sen blev de en del grejer ut till stugan.
efter det åkte vi till kusinElin för att gratta henne som fyllde 25 förra veckan. och ut till bergvik igen och mamma köpte en ny telefon hem hit och det var iofs då jag köpte allt  förutom byxorna och armbandet:D


Nu orkar jag inte skriva mer... Ser fram emot helgen då du fyller år Emelie, ska bli roligt att få träffa dom som kommer!

Hade otroligt bra nu allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0